Sprawdź czy robisz to dobrze, część II - PIELĘGNACJA

Cześć robaczki :-) Dzisiaj przychodzę do Was z drugą częścią serii "Sprawdź czy robisz to dobrze". Pierwszy post jest bardzo popularny u mnie na blogu i często go czytacie oraz polecacie, więc postanowiłam to kontynuować, i mam dla Was kolejne ciekawostki. Przekonajcie się same czy dostosowujecie się do tych zasad.


1. Rozczesywanie włosów przed i po umyciu. Robisz oby dwie z tych rzeczy? Tak? To źle. Włosy przed umyciem powinny być bardzo dobrze rozczesane, żeby zapobiec późniejszemu plątaniu i puszeniu się, jednak nigdy nie powinniśmy rozczesywać ich, kiedy są mokre. Wpływa to na kondycję włosów, przez co stają się one bardzo osłabione.


2. Nosisz wysokie kitki lub koczki, bo tak wygodniej, ale zauważyłaś też, że wypada Ci coraz więcej włosów? To może być głównym powodem. Zbyt częste noszenie takich mocno upiętych fryzur, które aż naciągają nam skórę, obciąża włosy i ma ogromny wpływ na ich wypadanie.


3. Lubisz te chwile, w których myjesz swoje włosy, a gorąca woda spływa po nich i zmywa szampon, i odżywkę? Tak? To przestań je lubić! Pamiętajmy, że lepiej jest spłukiwać włosy letnią lub chłodną wodą, ponieważ w ten sposób zamykają się łuski włosów, co sprawia, że są one mocniejsze, wolniej się przetłuszczają oraz są bardziej lśniące.


4. Masz skórę tłustą, ale unikasz wszelkich kremów do twarzy? Jeśli tak, to nie masz się czym chwalić. To podstawowy błąd! Skóra tłusta czy mieszana jest bardzo często odwodniona, a nawilżanie jej może polepszyć jej stan.


5. Używasz kremów i balsamów do ciała, po których Twoja skóra jest miękka, i przyjemna w dotyku, jednak po kontakcie z wodą szybko robi się sucha? Prawdopodobnie powinnaś przejrzeć składy kosmetyków, których używasz i sprawdzić czy nie ma w nich parafiny. Jest to olej mineralny, który odpowiada za fałszywe natłuszczanie naszej skóry. Może czas sięgnąć po kosmetyki bez tego cudaka w składzie? :-)


6. "Filtry do twarzy.. O tak, tak. Używam każdego lata" Bardzo mnie to cieszy, ale zacznij używać ich również w pozostałe pory roku! Pamiętajmy, że słońce świeci nie tylko latem, lecz przez cały rok. To nie ma znaczenia jaka jest temperatura czy pogoda, nasza skóra i tak łapie promienie, przez co szybciej się starzeje. Zafunduj jej porządny krem z chociażby minimalnym filtrem i ciesz się dłużej zdrową skórą.


7. Toniki. Wbrew pozorom są one nam bardzo potrzebne. Służą do unormowania pH naszej skóry oraz do odświeżenia jej po nocy. Zmywają one również resztki makijażu, po czym jesteśmy pewne, że nasza skóra jest totalnie czysta. Tonik przygotowuje również naszą twarz na przyjęcie kremu. Jeśli już chcesz się na jakiś zdecydować, szukaj takiego bez alkoholu w składzie. Sprawdź na przykład wodę różaną.



Zdaję sobie sprawę, że większość z Was zna te zasady, jednak chciałabym w tej serii wypisywać nawet te najbardziej oczywiste, żeby każda z Nas mogła je zebrać w jednym miejscu i w razie potrzeby sięgać do tych rad :-) Mam nadzieję, że polubicie tę serię.



Chcesz więcej? 



>> FACEBOOK <<



31 komentarzy:

  1. Znam wszystkie, ale fajnie, że zebrałaś je w konkretne posty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, znam i stosuję wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne. Ja tam o "mokrym rozczesywaniu" nie miałam pojęcia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłaś się czegoś nowego dowiedzieć:) Buziaki!

      Usuń
  4. Oooo bardzo przydatny wpis, sporo się dowiedziałam, teraz trzeba zastosować. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chociaż znałam je wszystkie, to o filtrach poza miesiącami letnimi zapominam :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszyscy przypominają aby rozczesywać włosy przed myciem a mi nadal to umyka :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wpis, dużo przydatnych porad :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Do większości się stosuję, ale np. rozczesuję mokre włosy, bo bez tego po wyschnięciu są niemożliwe do rozczesania :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może musisz sięgnąć po jakąś odżywkę w sprayu bez spłukiwania? To pomoże rozczesać włosy.

      Usuń
  9. Na szczęście nie popełniam żadnego błędu z tej 10tki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny i przydatny post ;)
    PS. Fajny blog, obserwuję i zapraszam do mnie
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trójkę wezmę sobie do serca :)

    OdpowiedzUsuń
  12. E czeszę przed i po i nadal będę ;) bez tego pózniej bym włosów nie rozczesała w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z nr 1 nie bardzo się zgadzam, bo np. falowane i kręcone włosy należy rozczesywać tylko jak są mokre i ja tak robię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, ale nie powinno się tego robić od razu po wyjściu z wanny :) A ja mówię o takim rozczesywanu :) Powinno się odczekać przynajmniej kilka minut :)

      Usuń
  14. Bardzo fajny wpis :) W sumie są mi to znane zasady ale nie stosuję się przykładowo do tej dotyczącej rozczesywania włosów, zawsze je rozczesuję gdy są mokre, tzn. wówczas gdy mam jeszcze nałożoną odżywkę, zanim ją spłuczę.

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę zmienić u siebie punkt 1, bo może to on jest przyczyną moich słabych włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja nigdy nie czesałam włosów przed myciem no ładnie !

    OdpowiedzUsuń
  17. W kilku punktach niestety grzeszę - kocham gorącą wodę, lubię upinać włosy oraz czeszę włosy na mokro mimo iż wiem że nie powinnam :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zawsze czesałam włosy przed i po myciu, Teraz widzę, że to był wielki błąd ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. Super post! Choć nie wszystkich punktów się trzymam ... :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Wychodzi na to, że wiele rzeczy robię źle. Cóż... żyje się tylko raz :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Punkt nr 1 wezmę sobie do serca :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś komentarz :)

Zawsze zaglądam na blogi, które mi podajecie!

Polub mój Fanpage na Facebooku, żeby być na bieżąco.

Copyright © 2014 Always believe in your beauty , Blogger